ענף הקנאביס הרפואי יוכר כשירות חיוני, נבחנת הארכת רשיונות

הפעילות בענף הקנאביס הרפואי תימשך כרגיל גם במקרה של סגר כולל שעלול לבוא בעקבות משבר הקורונה. במקביל בוחנים במשרד הבריאות הצעה של מגזין קנאביס להאריך אוטומטית את תוקף כל רשיונות הקנאביס הרפואי.

בתשובה לפניית מגזין קנאביס מודיע משרד הבריאות כי ענף הקנאביס הרפואי ייכלל ברשימת מקומות העבודה החיוניים במסגרת תקנות “משק לשעת חירום” (מל”ח) ולכן ימשיך לפעול כרגיל גם במקרה של סגר.

משמעות ההגדרה “שירות חיוני”, שכולל כעת לראשונה גם את הקנאביס הרפואי, היא שהפעילות בו תימשך כסדרה, אולי במתכונת מצומצמת, אך ללא סגר כולל כפי שנקבע במקרה של מקומות עבודה לא חיוניים.

בנוסף בוחן משרד הבריאות הצעה של מגזין קנאביס לבצע הארכה מנהלית אוטומטית של 3 חודשים לכל רשיונות הקנאביס הרפואי. הנושא נמצא בבדיקה ונעדכן אם וכאשר תתקבל החלטה.

הערב במסיבת עיתונאים לא הכריז רה”מ על סגר או השבתה כוללת, אך ההערכות הן שהודעה כזו עשויה להגיע בימים הקרובים, כל זאת על רקע משבר נגיף הקורונה המתפשט בישראל ובעולם.

על פי הודעת רה”מ ההנחיות כרגע הן לצמצם שימוש בתחבורה ציבורית ולסגור בתי עסק לא חיוניים כמו מסעדות, בתי קפה וכיוצ”ב. כאמור, בימים הקרובים עשויה להתפרסם הכרזה משמעותית יותר על תקנות לשעת חירום.

בכל מקרה, כפי שפורסם השבוע במגזין קנאביס לראשונה, חלק מחברות הקנאביס הרפואי התחייבו להמשיך לפעול כרגיל גם במקרה של סגר, כולל אספקה שוטפת לבתי המטופלים גם לחולים הנמצאים בידוד.

משבר הקורונה הביא במקביל לקריסה של מניות הקנאביס בבורסה, עד לשפל חסר תקדים. שמועות על כך שקנאביס עשוי לסייע בטיפול בקורונה נפוצו ברשתות אך ללא כל הוכחה ע”י מומחים.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר